Moderno, urbano, a tako slavonski – pet županijskih turističkih zajednica u Zagrebu prvi puta zajednički predstavilo Slavoniju, novi turistički hit
Zagreb,
12. prosinca 2019. - Možda niste znali da
se na području Slavonije živi dugih osam tisuća godina, tu je pronađen najstariji
indoeuropski kalendar, vino se punilo u butelje gotovo 200 godina prije
Burgundije i Bordeauxa, tu se proizvelo prvo pivo u svijetu, ali i prvi
hrvatski pjenušac. Slavonija ima i najveći crkveni trg nakon Rima, tu je bila prva
kovnica novca u Hrvatskoj i prvi puta se u našoj zemlji zakotrljala nogometna
lopta i zaigrao tenis…
Slavonija je po mnogočemu prva, a prvi
puta su se u Hrvatskoj okupili direktori pet turističkih zajednica kako bi
zajednički promovirali ljepote i turističku ponudu regije. Pod simboličnim
nazivom „Divani", u vinoteci Kavane Procaffe u srcu Zagreba održana je
prezentacija ove jedinstvene regije uz vrhunska slavonska vina i najfinija jela
koja potpisuje iločki hotel Dunav, prvi nositelj Michelinove preporuke u tom
dijelu Hrvatske.
Martina
Jakelić, direktorica TZ Virovitičko-podravske županije, Maja Jakobović Vukušić,
direktorica TZ Požeško-slavonske županije, Ružica Vidaković, direktorica TZ
Brodsko-posavske županije, Mislav Matišić, pomoćnik direktorice TZ
Osječko-baranjske županije i Rujana Bušić Srpak, direktorica TZ Vukovarsko
srijemske, koja je i koordinatorica Klastera Slavonija, predstavili su
turističke atrakcije najistočnije hrvatske regije, prvenstveno poznate po
gostoljubivosti i ljudima otvorena srca.
„Ovo je
snažan i konkretan iskorak u promociji i prezentaciji Slavonije kao turističke
destinacije Hrvatske. Sporazumom o suradnji na kreiranju i promociji
turističkog brenda „Slavonija", kojega su prošle godine potpisali svih pet
županijskih turističkih zajednica, Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo
turizma, utvrdili smo okvire i aktivnosti kojima želimo ostvariti konačni cilj
– razvoj proizvoda i promociju kao generatora povećanja turističkih rezultata.
Nitko od potpisnika taj cilj ne može ostvariti sam i stoga zajedništvo u
spremnosti da ostvarimo sve ono što Slavonija u turizmu može, ključan je faktor
uspjeha. Imamo još jako puno toga čime se svijetu možemo pohvaliti. Kako je
riječ o novom pristupu promociji, prvi je korak bio izrada strateškog marketinškog plana turizma
Slavonije s planom brendiranja za razdoblje 2019. – 2025. koji će uskoro na
usvajanje, iz tiska je ove godine izišla brošura Slavonija, a zajednički
nastupi na sajmovima i posebnim prezentacijama već su dali prve rezultate",
ističe Rujana Bušić Srpak.
„Destinacija smo koja je na raskrižju
međunarodnih i svjetskih putova, brzo dostupna bilo da putujete autocestom, željeznicom ili rijekom. Poznati smo po gostoljubivosti i
posebnoj gastronomiji te petnaest restorana nositelja standarda „Okusa
graničarskog posavlja" jer kroz cijelu povijest rijeka Sava i naša graničarska
povijest bila nam je granica ali i mjesto gdje su se susretali civilizacije i
svjetovi. To je ostavilo traga na našoj kulturi, arhitekturi ali i bogatoj i
raznovrsnoj gastronomiji.
Malena i Klepetan, najpoznatiji
ljubavni par 21. stoljeća, rijeka Sava kao odrednica s mogućnošću aktivnog
odmora, prvenstveno biciklizma. Iako se na području Brodskog Stupnika proizvodi
vrhunsko vino, posljednjih godina ova je županija poznata je po craft pivu i
odličnom ginu, a tu su i manifestacije tijekom čitave godine među kojima treba
svakako izdvojiti tradicionalno Brodsko kolo, Mega Bikers susrete u svibnju i
Ribarske večeri u Davoru u kolovozu kada se pripremi više od pet tona ribe.
Novogradiško glazbeno ljeto krajem kolovoza jednu od najvećih urbanih
manifestacija kao i CMC festival u Sl. Brodu. Brodsko-posavska županija
nepregledan je ruralni prostor s prekrasnim OPG-ovima i turističkim
gospodarstvima, biser ruralnog turizma Stara Kapela, a svakako treba
posjetiti Novu Gradišku te Slavonski
Brod i njegovu najveću atrakciju Tvrđavu Brod" ali i jedinstveni biblijski arheološki postav iz
Svete zemlje u franjevačkom samostanu u Cerniku, istaknula je Ružica Vidaković
„Slavonija
je destinacija koja ima što za ponuditi svih 365 dana u godini. Jedan od
osnovnih motiva posjeta našem kraju je gastronomija, imamo i dva parka prirode
Kopački rit i Papuk koji izgledaju božanstveno u svako godišnje doba. Slavonija
nudi najljepši spoj tradicije i urbanog, a svi koji dođu prvi put oduševe se
kada okuse boje i mirise, dožive moćni Dunav, ali i Savu i Dravu, nepregledne
vinograde, Zlatnu dolinu, Plemićku rutu i otkriju da Slavonija nije samo
nepregledna ravnica. Pogledajte samo Požešku goru, Psunj i Papuk, Erdut i
Bansko Brdo. Kod nas možete voziti bicikl, quadove, kajak, penjati se u
adrenalinskim parkovima u Zlatnoj gredi i na Papuku…", ispričao je Mislav
Matišić.